Q & A

Mia Olsen:

Kan du inte ge tips på bra bröd man kan köpa (och baka själv), som är utan/eller har så lite socker/sötsliskigt som möjligt i sig?

För jag är helt lost i "bröd världen", har tom. slutat äta bröd pga av detta, saknar det dock inge vidare jätte mycket. Men saknar faktiskt lite lite att kunna ta en macka med keso och krydda på ibland.

Såå, nu ska jag ta tag i den här kommentaren jag fick för någon vecka sedan. Att hitta bröd utan socker och sirap är ganska svårt. Men de här fyra sorterna nedanför är både goda och innehåller inget sånt!

Solrosrågbröd. Favorit!

Fullkornsbröd med linfrö. Har inte provat, men är nyckelhålsmörkt och ekologiskt och innehåller inget socker och ingen sirap. Stort plus!

Rågkusar bakade på äkta surdeg och fiberrik fullkornsråg. Om du inte är van med mörkt bröd, och bröd utan socker och sirap kommer du inte gilla det här brödet. Men är du van vid fiberrikt är det bra.

Rågform. Smakar typ som rågkusar. Nyckelhålsmärkt och såklart utan något sött.

Det finns väl några fler sådana här sorter i brödhyllan, men de här rekommenderar jag om du vill undvika sötat bröd. Baka eget bröd är självklart det bästa du kan göra, men jag är inte rätt person att fråga. Har precis börjat baka mitt eget bröd, och har ännu inte hittat ett recept jag gillat jättemycket. Men det kanske dyker upp något här om några veckor!

Det är inte farligt att äta bröd, jag äter det varje morgon, ibland även bröd som innehåller sirap, men med rätt pålägg så blir det inte så onyttigt ändå. Undviker dock vitt bröd, mörkt ska det vara, annars vill jag helst inte äta det!

Kommentarer
Postat av: Mia Olsen - ätstörd {anorexia nervosa}



åh, tusen tack för svar!

blev verkligen jätte glad! :) kram

2011-03-29 @ 19:30:32
URL: http://byolsen.spotlife.se
Postat av: Belle

Hej, tänkte fråga dig som har så bra koll, kanske har du redan svarat på det, men ändå :)

Hur bör man äta efter ett träningspass, om passet ligger relativt sent på dagen? Jag slutar träna ca 21.00 och det känns inte rätt att äta efter, eftersom man ändå ska sova strax efter.. Vet att man ska få i sig något, så.,. vad är bra, några tips? :D

2011-03-29 @ 19:49:58

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0