In your eyes I see you're lonely, look at me, I want you only, we belong together, this I know, just gotta find the words to tell you so

Lätta


Ingredienser:

Vatten (45%), vegetabiliskt fett (21%), rapsolja (18%), kärnmjölk (10%), modifierad stärkelse, salt (1,5%), emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av vegetabiliska fettsyror, solroslecitin), konserveringsmedel (kaliumsorbat), surhetsregulerande medel (citronsyra), arom, A- och D-vitamin. Fetthalt: 39%.

Bregott normalsaltat


Ingredienser:

Pastöriserad grädde, rapsolja, mjölksyrakultur, salt 1,2 %, vitamin A och D. Fetthalt: 75 %, varav 68 % är mjölkfett och 32 % är rapsolja.

 

Här är en jämförelse mellan Lätta margarin och Bregott normalsaltat smör. Vad brukar du ha på mackan? Jag är uppväxt med Lätta, men när jag träffade en nutritionist ett tag, så sa hon är bregott är det allra bästa och det man kommer må bäst av. Anledningen? Bregott innehåller endast naturliga ingredienser. Lätta margarin innehåller modifierad stärkelse, emulgeringsmedel, surhetsreglerande medel och konserveringsmedel - inte okej!

 

Jag tittar alltid på innehållsförteckningarna på produkterna jag köper, ser jag massa konserveringsmedel och konstiga E-nummer så avstår jag helst, visst finns det undantag på vissa produkter, men väljer det naturliga så långt det går. Och bregott är en trogen vän på mina mackor :)


Kommentarer
Postat av: elinita

Jag har alltid bregott ;) hehe

kram

2011-06-15 @ 22:11:42
URL: http://elinitas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0