Every new beginning comes from some other beginning's end







pics:tumblr.

Jag älskar att vara hälsosam och äta nyttig mat, men jag är också svag för massa sötsaker. Speciellt för choklad. Det är såå himla svårt att hålla sig borta från sånt, haha.

På senaste tiden har jag ätit något sött varje dag, vilket jag vet inte är bra nånstans, men det är så svårt att vänja av sig. Jag föredrar faktiskt goda fruktsallader och smoothies, men det är så mycket lättare att smaska i sig lite choklad istället. Därför lämnar jag alltid lite plats till sötsaker, för jag vill ju inte gå upp i vikt, utan vill fortfarande hålla vikten jag har. Om man planerar sina måltider så kan man alltid ha plats för lite sött, även om det kanske inte är så bra av att äta det varje dag. 

Jag ska dock försöka vänja av mig, för känner hellre att jag borde äta mer av bättre riktiga måltider än spara mig för lite sötsaker. Men jag känner i alla fall, att man kan unna sig något gott varje dag, bara man har kontroll över sitt matintag, och inte överstiger vad man bör få i sig. Därför brukar jag inte ha en dag jag unnar mig nånting, utan jag kan unna mig något varje dag om jag vill!

Dock har alla inte lika lätt för att veta exakt hur mycket man ska äta och få i sig, och överstiger sitt kcal intag, och vikten ökar. Då kan det vara bra att bara ha en dag man unnar sig något sött, och håller sig borta från det resten av veckodagarna. Och även om jag har koll nu, så känner jag att det är dags att dra ner på sötsakerna, för jag vill inte samla på mig massa osynligt fett, för även om det inte syns på vågen, så känns det inuti kroppen.

Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0