9. Mina inspirationskällor

När jag började träna taekwondo på klubben Yong-gi, fanns det många duktiga utövare, och det fanns speciellt en tjej som jag alltid inspirerades av. Hon hade svart bälte när jag hade grönt och när jag fick sparras mot henne, så var det kul, men läskigt, men jag kände att jag en dag ville bli lika duktig. Jag utvecklades och blev bättre och bättre, och har ju själv svart bälte nu och är väldigt duktig! Vad jag vet, så tränar hon inte taekwondo längre, och hon är inte längre en inspirationskälla för mig, men det var bra inspiration för mig när jag började träna taekwondo.

Idag inspireras jag av av en annan tjej, som jag själv har mött på mattan och tävlat mot, och har sett tävla flera gånger mot andra. Hon är yngre än mig, men verkligen superduktig. Vi tränar inte i samma klubb, men varje gång jag ser henne på tävlingar, och ser att hon vinner varje tävling blir jag inspirerad och vill lyckas med samma sak.

Jag tror det är viktigt att ha någon slags inspirationskälla, för att man då kämpar extra mycket för att kunna bli lika duktig som någon annan, och till slut kanske man lyckas bli bättre än sin inspirationskälla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0