Chocoholic

Vet ni varför många kvinnor längtar efter choklad före menstruationen?


Jo, det beror på att choklad innehåller mycket magnesium och tillgodoser det energibehov som uppstår när blodsockernivån är i obalans.

Det är dock bättre att äta annat som är rikt på magnesium t.ex. aprikoser, fikon eler persikor som smakar gott utan att laka ur andra viktiga näringsämnen. Blodsockret kommer då lättare i balans om man kombinerar sådan frukt med lite protein t.ex. mandel (som också innehåller magensium) eller andra nötter, kärnor eller frön.

Magnesium finns även i spannmålsprodukter, gröna bladgrönsaker, sojabönor, vetegroddar, torsk och makrill.

Kommentarer
Postat av: Mia Olsen - ätstörd {anorexia nervosa}



Förut när jag hade min mens, (innan min vikt la sig "tillrätta" på 33 kg) så fick jag visst, kanske ett litet choklad sug. Men en sak jag VERKLIGEN blev sugen på innan/under mensen då var LAKRITS!

Alla former, helst salt eller söt lakrits då.



Vet du möjligtvis varför?

2011-04-02 @ 15:23:53
URL: http://byolsen.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0