Q & A

Mia Olsen:

Förut när jag hade min mens, så fick jag visst, kanske ett litet choklad sug. Men en sak jag VERKLIGEN blev sugen på innan/under mensen då var LAKRITS!
Alla former, helst salt eller söt lakrits då.

Vet du möjligtvis varför?

Själv gillar jag inte lakrits och har aldrig känt ett sug efter det, så känner inte igen mig i din situation. Men jag har försökt att hitta ett bra svar till dig varför du blir sugen på lakrits under mensen. Och det jag har hittat är att när man är sugen på lakrits, speciellt under mens och graviditet, så betyder det att du har brist på något annat ämne i kroppen. Samma sak som med choklad, där du vill åt magnesium, men tyvärr vet jag inte vad det är för ämne som saknas när man vill ha lakrits.

Det jag dock har hittat är att de som ofta har lågt blodtryck blir sugna på lakrits, mer än de som har normalt eller högt blodtryck. Det är saltet i lakrits som höjer ditt blodtryck, vilket kan vara bra eftersom man inte ska ha för lågt blodtryck vare sig under mensen eller annars.

Hoppas det här svarade på din fråga lite i alla fall, om någon annan av mina läsare vet bättre får ni gärna kommentera :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0