Q & A

Belle :

Hej, tänkte fråga dig som har så bra koll, kanske har du redan svarat på det, men ändå :)
Hur bör man äta efter ett träningspass, om passet ligger relativt sent på dagen? Jag slutar träna ca 21.00 och det känns inte rätt att äta efter, eftersom man ändå ska sova strax efter.. Vet att man ska få i sig något, så.,. vad är bra, några tips? :D

Mina träningar brukat också sluta vid den tiden, och det första jag gör när passet är slut är att jag fyller på med kolhydrater. En banan är bra och håller dig mätt tills du kommer hem, och är bra att äta om du inte hinner få i dig en större måltid inom en timme efter träningens slut.

När du kommer hem se till att du får i dig både protein och kolhydrater. Om du ätit middag innan passet, så kan det vara bra att i alla fall äta en macka grovt rågbröd med ägg på. Om du inte känner för att äta bröd så kort inpå sovandet så kan du köra på några löskokta ägg, är väldigt mättande och gott :)

Jag brukar inte alltid äta middag innan passet, och om jag äter efter brukar det se lite olika ut. Ibland blir det en riktig middag i form av någon pastarätt och ibland som ni har sett, filmjölk och mackor.

Det är ganska individuellt vad man vill äta och är sugen på, men det viktigaste är ändå att man äter. Dock ska det ju inte vara vilken mat som helst, men om man tränar och satsar har man nog koll på att man inte ska äta t.ex. en pizza eller en kebabtallrik efter ett pass, då det inte ger den rätta energin tillbaka som man vill ha.

Kommentarer
Postat av: Belle

Jättejättejättebra svar, tusen tack!! :)

2011-04-06 @ 14:35:51

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0