30. Glöm inte att..

Sista inlägget på 30 dagarslistan om hälsa och träning!

Glöm inte att.. du bara har en enda kropp och att man inte kan utsätta den för vad som helst. Alla är vi olika och fungerar på olika sätt, dock är en sak säker, om vi inte arbetar för att hålla oss friska och hälsosamma blir vi sjuka, överviktiga m.m.

Därför är det jätteviktigt att motinera minst 30 minuter per dag, även om jag hellre skulle säga träna ordentligt istället 3 ggr i veckan för att bibehålla en bra hälsa. Ät nyttig mat och skippa all skräpmat. Var inte rädd för kolhydrater och fett. Se bara till att få i dig den rätta mängden och undvik mättat fett och transfetter så gott det går.

Det finns såå många tips att ge egentligen, men tänk bara på att allt du stoppar i dig påverkar dig på något sätt, och för att det ska påverka dig positivt så måste du leva hälsosamt. Och som jag har sagt tidigare, om du inte vet hur du ska gå till väga, finns det många kunniga dietister, kostrådgivare, personliga tränare med mera, med bra kompetens som man kan kontakta. Om man inte har råd med det, bli intresserad själv, ta en kurs i näringslära eller fråga någon närstående om råd.

Jag har inte alltid varit nöjd med min vikt och hur jag ser ut, men det ändrade jag med en bra kost och träning, och idag mår jag toppen! Kan inte vara mer nöjd tror jag. Alla kan lyckas om vi bara tror på oss själva, klyschigt men sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0