Never give up


Jag vs min tränare för något år sedan..

Om två veckor, den 24 september är det dags för svenska cupen 1 i taekwondo. Jag satsar för fullt för att komma i bättre form och idag på träningen var det hårdsatsning.

Taekwondo handlar om så mycket mer än bara sparkar, det gäller att hjärnan hänger med också och det är inte alltid den gör det. Själv har jag för höga krav på mig själv, jag vill vinna och vara bäst och om jag nångång inte sätter poängen som jag ville eller inte hinner kontra och blir träffad blir jag frustrerad. Det här är inte bra och något jag måste jobba på. Självklart ska man ha krav på sig själv, men när man låter de ta över så tänker man bara på det dåliga istället för det som är bra. Jag insåg verkligen idag att jag måste acceptera att man inte alltid kan sätta den perfekta träffen utan ibland missar man och då får man bara skaka av sig det och börja om på nytt.

Snart är det som sagt tävling och nu har jag inte tävlat på länge, och jag vill verkligen inte ha för höga krav på mig, om det går bra så går det bra, om det går dåligt så går det dåligt, inget mer med det. Hur det än går så ska jag fortsätta träna hårt och bli bättre. Phuh, kände bara att jag behövde skriva av mig för min egen skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0