Decide what you want, decide what you are willing to exchange for it. Establish your priorities and go to work.




Abspiration. Jag tycker magarna här ovanför är riktigt snygga, och strävar själv efter att få en riktigt vältränad mage. Att klara av det gäller det att man håller en nyttig och hälsosam kost, och att man styrketränar på rätt sätt.

Vissa deffar sig och det innebär att man går igenom en process där man tappar fettmassa på kroppen för att definiera musklerna som ligger under fettet. De flesta som deffar kan dock inte bygga muskler samtidigt utan behöver ett energitillskott för att åstadkomma önskad effekt. När du deffar förlorar du vikt i fett samtidigt som man försöker hålla kvar så mycket muskelmassa som möjligt. För att du ska få riktigt definierade magrutor så krävs det att du har en låg fettprocent på kroppen. Dock tycker jag inte att man ska sträva efter att ha för låg fettprocent på kroppen. Speciellt inte som tjej.

Man kan få magrutor på andra sätt, de kommer inte bli lika definierade som man uppnår efter en deff, men jag tycker nästan att den snyggaste vältränade magen är den längst ner till vänster, och inte den högst upp till vänster. Där ser man er stor skillnad på en deffad mage och en som har ätit nyttigt och tränat i långsam takt för att uppnå magrutor.

Som ni säkert har hört innan, går det inte att punktträna vissa områden på kroppen, inte ens magen! Det viktiga är att man kör fettförbrännande träning, då har man chansen att nå de där musklerna på magen. Jag skulle själv vilja definiera mina magmuskler, är på god väg, men tar aldrig riktigt i det där lilla extra som krävs om man vill ha mer det mer synligt. Jag skulle aldrig deffa mig, utan låter det ta sin lilla tid.

Vad tycker ni om magrutor på tjejer? Är det snyggt och är det något som vi tjejer ska ha, eller är det något vi helt ska överlämna till killarna?

Kommentarer
Postat av: malin magdalena

Vilket fint inlägg. Jag trodde i början, till min besvikelse, att du från och med nu själv skulle ge dig på att s.k deffa för att försöka få tydliga magmuskler. Men så läste jag vidare och så var det ju inte alls - härligt!

Jag tycker det är fint med lätt markerade magmuskler även på tjejer men det får inte bli så hårt eller övermarkerat.

Jag har en lätt vältränad mage med skymtande muskler men den är ändå mjuk och enligt mig lagom. För drygt 2 år sedan såg det dock lite annorlunda ut; då hade jag väldigt tydliga muskler och knappt något fett alls. Men då åt jag i princip inget heller.



Om jag jämför mig själv då och nu är jag så otroligt mycket mer nöjd med hur jag ser ut nu idag, även om det innebär mer fett på magen. Jag tycker ändå att den är fin, lagom markerad och vackert formad :)

Tack för ett bra inlägg!

2011-10-21 @ 15:47:44
URL: http://malinsetta.blogg.se/
Postat av: Belle

jag håller med Mailin, mkt klolkt inlägg! Jag tycker som du, att en väldef. mage som ett resultat på ett bra leverne är snyggast. Man ska aldrig må dåligt för att se bra ut, i längden är det inte värt det.

Har precis kommit igång på allvar med träningen, din blogg är en sådan inspirationskälla, keep it up! :)

2011-10-22 @ 22:17:27

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0