If you believe, you can achieve




Köpte nya träningskläder idag! Lila tights och oversize linne från Nike. Sista bilden är sämst så ska försöka visa senare hur snyggt de egentligen sitter! Brukar aldrig ha tights som slutar vid ankeln, men jag föll för den lila färgen (har letat efter färgglada tights ett tag nu), så kunde ju inte motstå de även om jag hellre hade velat ha de längre! Nu behöver jag inte shoppa träningskläder på ett tag, men ibland har man ju perioder då det behövs lite nytt på träningsfronten :))

Idag har jag tränat taekwondo på kvällen, och som vanligt på fredagar körde vi sparring. Det kändes bra och jag försöker hela tiden tänka på att förbättra mina brister, och vissa situationer gick bättre idag än för en vecka sedan tyckte jag. Imorgon ska jag köra ett joggingpass tillsammans med några från min klubb, så det blir helt enkelt vila ikväll. Ska fixa mig ett smarrigt kvällsmål nu med bland annat kallrökt lax! Mmmm.. :)

Kommentarer
Postat av: taekwondo

hej jag ska tävla för första gången på lördag,ska man inte äta mycket dagen då det är invägning? och vad ska man äta samma dag det är tävling? :)

2011-11-14 @ 21:36:06
Postat av: Jessica

Man ska alltid sträva efter att inte behöva banta eller inte äta till en tävling. Det är jätteviktigt att alltid äta regelbundet, men på invägningsdagen brukar det sluta med att man oftast inte äter något förrens man väger in (de flesta gör det eftersom de ligger på gränsen mellan viktklasserna). Jag vet inte hur det ser ut för dig, men jag antar att det är Gripen cup nu i helgen och att det är för miniorer/juniorer? Så pass ung ska man verkligen inte banta, och då ska man äta på invägningsdagen men självklart så pass att man klarar sin vikt :)



Viktigt är att ladda med mycket kolhydrater efter invägningen (banan, pasta, ris m.m), så man får upp energin som man förlorat när man inte ätit så mycket under invägningsdagen, och även om man har ätit normalt för att få extra energi inför tävlingen.



Det är ju väldigt individuellt vad man äter samma dag det är tävling. Jag äter en frukost med grovt bröd och något bra proteinkälla - fisk, keso eller skinka eller havregrynsgröt med sojamjölk och bär. En normal frukost som jag alltid äter. Det viktigaste är att man inte trycker i sig för mycket snabba kolhydrater som cornflakes, oboy osv för den energin håller inte länge.

Under tävlingsdagen är det bra att äta banan och få i sig lite russin, och om man kan äta en liten lunch om man har match efter lunch. Det är upp till en själv. Jag kan själv inte äta någon lunch förrens efter min match. Försök bara att hålla din energi uppe hela tiden, sitt och vila ett tag, ät något kolhydratrikt, sparka lite, strecha och kör hårt! Lycka till :) Har du fler frågor om tävlingar om blev det lite luddigt svar så fråga igen! :)

2011-11-15 @ 17:41:44
URL: http://jessicalinda.blogg.se/
Postat av: Taekwondo

Tack så mycket för informationen, ja de är tävling i helgen , Krona cup och det är min första tävling så har ingen erfarenhet. Fast är 18 år, tävlar jag mot juniorer då?



Sen har jag 2 frågor till hehe :)

om jag väger 57.5 måste ja gå ner till -57 för att kunna tävla eller kommer jag komma i större viktklass istället?



Och Hur kände du inför din första tävling?

jag är jättenervös och tänker bara på hur hårt motståndet kan vara och om jag skulle blir jättetrött under matchen och den andra får massa poäng pågrund av det ;o



aja ska kämpa så gott jag kan tack ännu en gång för svaret! :)

2011-11-16 @ 13:17:33
Postat av: Jessica

Förlåt för det sena svaret! Krona cup menade jag självklart också. Hur gick tävlingen?



Ja om du väger 57,5 måste du tävla i -57. Annars tror jag att det är -63 som du kan köra?



I min första tävling var jag 13 år gammal, var jättenervös men det gick bra och jag tog guld! :) Är fortfarande nervös innan tävlingar och då har jag ändå kört i nästan 10 år hehe. Tänk på vad du själv är bra på och tro på dig själv! Det kommer man långt med. Jag lovar dig att din motståndare är lika nervös som dig!



Det finns självklart en risk att man blir trött men det gäller att aldrig sluta kämpa, det är det viktigaste :) Kämpa tills sista sekunden.

2011-11-25 @ 20:23:03
URL: http://jessicalinda.blogg.se/
Postat av: Jessica

* Menade att om du vill köra -57 måste du väga högst 57,0 för att kunna köra. Annars passar det ju bättre med en högre viktklass för att slippa banta!

2011-11-25 @ 20:57:15
URL: http://jessicalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0