Better luck next time

Enligt livsmedelsverket ska vi äta fisk 2-3 gånger i veckan. Svårt att få i sig säger vissa, lätt tycker jag! Jag tycker jättemycket om fisk och äter det ofta mer än 3 gånger i veckan.

De fiskar jag äter mest är makrill, tonfisk och lax. Makrill i tomatsås eller kallrökt lax på mackan är ett jättegott frukostalternativ, man kan äta tonfisksallad till lunch och som middagsalternativ lax i ugnen. Mums mums!

Annan fisk som är vanlig är torsk, sill, sardiner, strömming, pangasius filé. Fiskpinnar och fiskbullar räknar jag inte riktigt som en bra fiskkälla. Kan vara ett alternativ till folk som har svårt att få i sig fisk på annat sätt, men jag tycker inte det är gott och det finns bättre och godare alternativ.


Fisk innehåller bra fettkällor och vitaminer så försök att få i er det minst 2 gånger i veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0