Varit död i minuter, hela själen var bruten

Började dagen med ett pass på gymmet. Idag började jag med fettförbränningsträning!

För att fettförbränna snabbast så ska man lågintensivträna. Vid lågintensiv träning använder sig kroppen i större utsträckning av fett än lagrade kolhydrater. 

Jag åt frukost innan gymmet, och började där med 45 min på löpbandet på snabbheten 6,3-7. Lagom takt att gå i tyckte jag, blev inte andfådd men höll ändå ett bra tempo. Ju längre man går, desto bättre, men man ska inte gå mer än 90 min för då kan man förlora muskler istället.

Efter 45 minuterna på löpbandet, körde jag benövningar. 3-4 set x 15 rep med låg vikt. Det ska inte vara ansträngade, utan man ska orka köra alla reps. Till slut var min ben ändå helt slut, så avslutade med massa situps och streching.

Jag är annars van vid högintensiv träning taekwondoträningarna, men tänkte köra på lite lågintensivträning, innan jag kommer igång igen med taekwondopassen! Ju lättare man är i kroppen på taekwondon, ju snabbare blir man, och ju bättre blir man. Så har jag känt av det i alla fall!

Har förut inte sagt att nu, nu ska jag fettförbränningsträna, men det känns bra att ha ett mål. Jag vet hur mycket fett jag har i kroppen, och ska skriva ett inlägg om hur man kan kolla sin fettprocent i kroppen senare!

Och juste, glöm inte att kosten är lika viktig som träningen när man vill gå ner i fett! Tränar man, men äter dåligt får man inga bra resultat i slutändan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0