I’ll give up anything again to be your baby doll

Ibland råkar jag snegla in i folks korgar i livsmedelsbutiker. Idag såg jag en ung tjej och hennes pappa gå runt med en korg med bland annat vit formfranska, pommes frites och majonäs.


Tjejen och hennes pappa tittade inte en enda gång på innehållsförteckningen på dessa varor, utan går på det de alltid bruka köpa. Problemet är ju att dessa produkter de la i in sin korg inte är nyttiga på långa vägar.

Jag blir så arg när föräldrar tvingar på sina barn deras egna onyttiga vanor. Men det är inget som jag kan göra åt direkt. Men jag tänker ofta på att jag skulle vilja byta ut deras varor till nyttiga och hälosamma alternativ. Rätt sjukt att jag tänker på detta, vad har jag att göra med vad folk väljer att äta egentligen?

Vissa kanske väljer att vara onyttiga ibland och köper varor som de vet inte är bra för de själva, men de andra då? De som köper det varje dag, vet de vad de stoppar i sig eller skiter de rent ut sagt i det? Den här pappan och tjejen var inte överviktiga eller så, men även om ohälosamma och onyttiga matalternativ inte syns på utsidan syns det ofta på insidan och kommer med all sannolikhet påverka en när man blir äldre.

Så vad kan jag göra? Jag ska fortsätta ta hand om min egen kropp och förmedla ett hälsosamt liv med nyttig, god och hälsosam mat till mina nära och kära och förhoppningsvis även till er läsare.

Tjejen och pappan i affären är inga jag kan påverka, och det tycker jag är synd, men jag tror verkligen att man själv måste inse hur man lever. För som sagt, kosten påverkar oss mer än vi tror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0