Jag vet allt om dig, ja, jag vet allt om dig


Jag inspireras mycket av PT-Fias måltider på hennes blogg. Här är ett somrigt mellanmål på naturell kvarg och vattenmelon toppad med linfrön och kokosflingor.

Naturell kvarg eller kesella (är typ samma sak), har jag inte smakat, men det verkar vara en bra källa till protein, och som äts av många som styrketränar.

Jag äter dock smaksatt kesella, helst med vanilj :) Nu till sommaren har det kommit ut två nya smaker nu, hallon och rabarber. Smaksatt kesella äter jag inte vid ett mellanmål, utan mer som en efterätt, eftersom de innehåller en hel del socker. Naturell kesella innehåller inget socker utan är gjord på högpastöriserad mjölk och grädde, syrningskultur och löpe. Och har som sagt ett högt innehåll av protein!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0