23. Detta skulle jag vilja utöva

Om jag inte tränade taekwondo skulle jag nog vilja köra thaiboxning. Det är dock ganska stor skillnad från taekwondon. I thaiboxning använder man slag, sparkar, kast, knän och armbågar, och i taekwondo är det bara sparkar som gäller! Även skydden på tävlingar är annorlunda, då vi i taekwondon har mera skydd än i thaiboxningen, där de bara har handskar, tandskydd och suspensoar. Därför är ju även risken att skada sig större i thaiboxningen.. I taekwondon har jag åkt på en bruten tumme, stukade fötter och blåmärken(och det bara på träning) Vilket inte är så mycket om man tänker efter hur en thaiboxare ser ut efter en tävlingsmatch..

Ett smakprov på thaiboxning. Jag håller mig nog till taekwondo så länge jag kan ;)


Kommentarer
Postat av: taaanya

så skare se ut!

2011-03-07 @ 18:04:12
Postat av: Jessie

hahah ;)

2011-03-07 @ 23:45:45
URL: http://jessicalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0