You're beautiful. You're beautiful. You're beautiful, it's true.

 
Fick en fråga om vart man kan köpa gojibär. Jag har köpt mina på Ica, och det finns numera i de flesta livsmedelsbutikerna, och inte bara på hälsoaffärer som för några år sedan.

Jag gillar att ha mina gojibär i havregrynsgröten, i filen och i smoothies. Men det går ju även att äta de som där är.

I Asien talar man om att gojibär gör att man:
- Får bättre syn
- Ser yngre ut och känner sig yngre
- Blir mer motståndskraftig mot bakterier, svamp och virus
- Blir starkare och får mer energi 
- Blir bättre i sängen
- Sover bättre
- Ökar sin produktion av vita och röda blodkroppar
- Stressar mindre
- Minskar sin oro
- Får starkare hjärta
- Sänker sitt blodtryck
- Sänker sitt kolesterolvärde
- Förbättrar sin blodcirkulation

Övrigt om gojibär:
- Komplett proteinkälla, innehåller 18 aminosyror
- Innehåller mer än 21 spårämnen såsom fosfor, järn, zink, germanium, selen, koppar och kalcium
- Rikligt med vitaminer – A-vitamin, B1, B2 och B6-vitamin, C-vitamin samt E-vitamin
- 6 ggr mer betakaroten än i morötter – bästa medicinen för ögonen
- Det enda livsmedel hittills som stimulerar produktionen av mänskligt tillväxthormon
- Viktiga fettsyror
- Beta-sitosterol som anses sänka kolesterolhalten och motverka prostataförstoring
- Mycket hög andel antioxidanter, 10 ggr mer än blåbär, som räknas som en mycket god källa till antioxidanter

Goda och nyttiga bär helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0