Äkta vara


Har nyss läst klart boken Äkta vara, som är en fortsättning på Den hemlige kocken.

I boken kan du läsa om hur vi konsumenter blir lurade av livsmedelskedjorna då de tillsätter massa tillsatser i våra livsmedel och istället gör de fattiga på råvaror. Här kan man lästa om hur man hittar de förfalskade livsmedlena, och vad man ska äta istället m.m.

Även om man inte är jätteintresserad av mat, så tycker jag att man ska läsa den här boken, för man får sig en tankeställare. Jag vet i alla fall att jag kommer sluta köpa svarta fejkoliver, eftersom jag nu vet att de får sin svarta färg av ett färgämne istället för att kunna mogna själva. Det finns dock äkta oliver också, och vart du hittar såna och mer kan man läsa om här i boken. Oliverna har blivit speciellt uppmärksamma på tvreklamen som går på tv nu, men det är verkligen inte den värsta fejkade varan. Läs och bli chockade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0