Visst du kan skratta och låtsas som ingenting, men jag vet allt om dig för du har varit min



Den här efterätten brukar jag alltid toppa med hallon eller jordgubbar, men tog istället gojibär den här gången. Gojibär köps ju torkade, men jag brukar alltid lägga de i en skål med lite vatten i och sen några sekunder i micron så blir de mjuka.

Digestivekex i botten, kesella vanilj i mitten och som sagt gojibär på toppen den här gången. Gott det också!

Visste ni att gojibär har ett ORAC-värde som ligger på 25 300 per 100 g?

ORAC är en analysmetod som mäter aktiviteten av antioxidanter i olika livsmedel. Forskning visar att om man äter en antioxidantrik kost så kan processer som påverkar åldrandet saktas ner, antioxidanter kan dessutom förebygga och bota sjukdomar.


Kommentarer
Postat av: Elina

Grym design du har på din sida. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2011-05-07 @ 15:41:15
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0