'Cause what you don't understand is, I'd catch a grenade for ya

Fick en kommentar om att jag skulle lägga ut recept på Scampi E Spinaci och visst kan jag göra det! Fick inspiration från Vapiano, där deras rätt heter just Scampi E Spinaci, och försökte efterhärma lite, och tyckte att min rätt nästan blev lite godare än på restaurangen. Hehe. Men här är mitt recept i alla fall:


Du behöver för ca 4-6 portioner:

- Ett paket kokta tigerräkor (400 g)
- Pasta Tagliatelle (jag använder nästan ett helt paket som är 500 g)
- 2 milda matlagningsgrädde 15 %
- Ett paket med babyspenat
- En stor gul lök
- 4 - 5 msk grön pesto
- Parmesanost
- ½ dl riven ost
- Salt, peppar, muskotnöt

Börja med att koka pastan. 

Lägg i den hackade gullöken i en wok/stekpanna och låt den stekas en stund innan du lägger i räkorna, sedan kryddar du lite, häller i gräddsåsen, blandar, lägger in peston, blandar ännu mer, kryddar och sedan slänger du ner pastan tillsammans med räkorna och blandningen. I slutet slänger du ner babyspenaten och coctailtomaterna så de blir lite varma och toppar med parmesanost.

Smaklig måltid :) 


Kommentarer
Postat av: H

Tack så mycket för receptet söta du! ska laga den imorrn, kommer bli såå smaskigt :)

2011-01-25 @ 14:43:22
Postat av: Jessica

Varsegod :) hoppas det smakar!

2011-01-29 @ 23:10:45
URL: http://jessicalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0