6. Mål med träningen

Jag har olika mål med min träning. Just nu ska jag först och främst satsa på att försöka börja träna regelbundet ett par gånger i veckan, vilket jag inte har kunnat göra på länge nu på grund av olika orsaker. För om jag inte tränar regelbundet, så vet jag att jag inte kan nå mina mål.

Jag tränar för att må bra både fysiskt och psykiskt, för att få bra kondition och styrka och självklart också för att få en snygg kropp. Jag tränar också för att bli ännu bättre på taekwondo och få bättre sparkar, balans, snabbhet och smidighet.

Mina långsiktiga mål handlar om tävlingar. Jag vill till hösten börja tävla igen, i svenska cuperna och i SM. Mitt mål är självklart att ta guld, och om jag gör det då är jag en bra bit på vägen vart jag egentligen skulle vilja vara.

Jag skulle vilja lyckas komma med i svenska seniorlandslaget, och kunna få tävla i NM, VM och OS. Just nu känns det omöjligt, men alla kan lyckas, bara vi tror på oss själva!

Ikväll ska jag träna taekwondo, och köra håårt. Jag tar ett mål i taget och just nu känner jag att konditionen är den som måste bättras på först och främst. Sedan tar jag ett steg i taget, och försöker nå mina andra mål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0