13. Mitt bästa kosttips

Ett av mina bästa kosttips är att man alltid ska äta frukost. Jag slutade äta frukost för ett par år sedan, för att jag trodde att jag lättare skulle kunna gå ner i vikt då. Det var nog det dummaste jag gjort! Visst i början kändes det som om det hjälpte, men hade så fel, istället gick jag upp i vikt, och blev bara trött, på grund av att jag inte fick någon energi på morgonen. Till slut ändrade jag mina matvanor och började äta goda och nyttiga frukostar! Och inte gick jag upp i vikt av det, utan efter ett tag så gick jag istället ner i vikt, för att jag ju slutade att småäta sånt som jag inte trodde påverkade mig.

Så tips till er:

Ät varje dag en frukost som inte bara består av ett knäckebröd och ett glas juice, utan ät en ordentlig skål med havregryngsgröt och massa bär, plus en macka till det med något gott pålägg som ägg, avocado, keso. Ni blir mätta fram tills lunchen, och kommer inte vilja småäta godis eller annnat. 

Men det viktigaste är inte alltid vad ni äter ni frukost, utan att ni äter frukost! (Den ska ju dock helst inte innehålla ett glas oboy, för det är ju inte nyttigt nånstans, men det hoppas jag ni förstår.. hehe)

Havregrynsgröt med sojamjölk och färska blåbär + rågbröd med keso/skinka och makrill. God och mättande frukost!

Har en hel del andra bra kosttips, men de kan ni få höra någon annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0