My heart stops when you look at me

Har varit sötsugen hela kvällen. Har massa sött i skafferiet, men försökte hålla mig undan. Sen kom jag på nåt. Mörk Choklad. Det har jag glömt bort att jag har hemma. Och varför inte köra på lite nyttigt godis för en gångs skull?

För ni vet väl att..?

- Mörk choklad förbättrar cirkulationen, förebygger hjärt- och kärlsjukdomar, och att den innehåller antioxidanter, vitaminer och mineraler.

- Det är viktigt att kakaohalten ska vara hög, minst 70 %, för att den ska ha någon effekt.

- En daglig dos choklad (ca 40 gram) minskar mängden stresshormoner hos kraftigt stressade människor.

Mörk choklad är verkligen underskattat. Det bästa är att man verkligen nöjer sig med en liten bit. (Även om jag nu idag, var extremt sötsugen och åt liite för mycket.. hehe..)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS 2.0